FAQ

  • Co oznacza próba srebra 925? Czy to najwyższa próba srebra?

Wszystkie wyroby jubilerskie ze srebra, stanowiące ofertę Srebromanii, mają próbę 925 i zgodnie z przepisami prawa oznaczone są cechami probierczymi.

Próba 925 oznacza, że w wyrób zawiera 92,5% czystego srebra. Srebro jest metalem miękkim i plastycznym, więc dla uzyskania odpowiedniej twardości - stosowane są domieszki innych metali. W celu standaryzacji ilości srebra w stopie - wprowadzono tzw. próby. Próba 925 jest najwyższą próbą obowiązującą dla srebrnych wyrobów jubilerskich. Zgodnie z polskimi normami prawa - najniższa próba dopuszczona dla srebra to próba 800. Niższe próby są prawnie traktowane jako metal. 

  • Co oznacza próba złota 585? Czy to dobra próba ?

Próbę złota określa się w zależności od zawartości czystego złota w biżuterii. W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach, najbardziej popularną próbą jest  próba 585, określana dawniej jako 14 karat. Czyli w łańcuszku o masie 10 gramów jest 5,85 grama czystego złota, pozostałą część stanowią dodatki stopowe. W bardziej zamożnych krajach sprzedawana jest najczęściej biżuteria próby 750.

W ostatnim okresie w sprzedaży pojawia się biżuteria niższej próby - 375 i 333. Przez wiele osób wyroby o tak minimalnej zawartości złota nie uznawane są za złotą biżuterię.

 Wymagania dotyczące obrotu i sprzedaży złotej biżuterii oraz jej oznakowani w naszym kraju reguluje Prawo Probiercze, które także określa cechy i znaki probiercze. 

  • Czy wyroby jubilerskie w Srebromanii posiadają gwarancję? 

Zakupiona w Srebromanii biżuteria objęta jest 12-miesięczną gwarancją. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania biżuterii lub niewłaściwego jej czyszczenia (za pomocą dostępnych na rynku środków chemicznych).

Wyjątkiem jest biżuteria marki SWAROVSKI, która objęta jest 3-miesięczną gwarancją. Biżuteria SWAROVSKI to wyroby bardzo delikatne, wymagające specjalnego traktowania ze strony klienta (należy unikać kontaktu z wodą).

  • Co oznacza wysyłka 24h?

Wysyłka 24h oznacza, że towar wysyłamy najpóźniej w terminie 24h od momentu zaksięgowania wpłaty lub wybrania przez klienta opcji pobraniowej. Wysyłki i realizowane są w dni robocze.

  • Jaki jest termin realizacji zamówienia?

Prosimy pamiętać, że realizacja zamówienia obejmuje czas wysyłki + czas dostawy. Wysyłka oznacza czas, w jakim pracownicy Biura Obsługi Klienta przyjmą Państwa zamówienie, zaksięgują, skompletują i przygotują do wysyłki. Termin dostawy z kolei oznacza czas w jakim przesyłka dostarczana jest do klienta. Termin dostawy uzależniony jest od opcji dostawy, wybranej i opłaconej przez klienta.  Najszybsze dostawy realizowane są za pośrednictwem firm kurierskich.

Wysyłki realizowane są w dni robocze.

  • Jakie są warunki gwarantowanej dostawy w 24h?

Aby mieć gwarancję dostawy w 24h wystarczy dokonać zakupu najpóźniej do godz. 10.00 danego dnia, zapłacić przez szybkie płatności online lub wybrać opcję pobraniową. Przy wyborze opcji kurierskiej towar na 99% dociera w ciągu jednego dnia roboczego pod wskazany adres. Proszę pamiętać, że nie pracujemy w soboty i niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. Nie pracują również firmy przewozowe (kurierzy, Poczta Polska, Inpost).

  • W jaki sposób wysyłany jest towar? Czy jest on bezpieczny, czy nie zaginie?

Wszystkie wyroby jubilerskie wysyłane są listami priorytetowymi lub przesyłkami kurierskimi. Status zamówienia potwierdzany jest mailem systemowym, w którym otrzymają Państwo numer nadawczy z możliwością śledzenia. Towar jest doskonale zabezpieczony, w solidne opakowania jubilerskie i koperty powietrzne. W przypadku zaginięcia przesyłki - po zakończeniu procedury reklamacyjnej - otrzymują Państwo pełny zwrot wpłaconej należności.

  • Dlaczego przesyłka priorytetowa kosztuje 11zł, skoro wyroby jubilerskie są tak lekkie?

Koszt przesyłki jest zryczałtowaną wartością, która uwzględnia:

  • wagę przesyłki. Ważona jest cała kompletna przesyłka, uwzględniająca wyrób, opakowanie jubilerskie, dokumenty sprzedażowe, dodatki dla klientów oraz materiały biurowe do pakowania; Cena zależna jest od wagi - im więcej waży przesyłka tym więcej kosztuje.
  • gabaryt (a więc rozmiar przesyłki - w przypadku przesyłek Srebromanii jest to droższy gabaryt B)
  • podatek VAT w wys. 23% (płacony przez polskie firmy od usług Poczty Polskiej).

Szczegółowy cennik Poczty Polskiej znajdą Państwo na stronie http://cennik.poczta-polska.pl/

(dla firm są to ceny netto)

  • Czy mogę zwrócić albo wymienić zakupiony wyrób?

Naturalnie. Wszystkie nietrafione zakupy mogą Państwo zwrócić lub wymienic na inny wyrób, dostępny w naszej ofercie. W sprawie wymiany towaru (np. na inny rozmiar pierscionka lub inny kolor, inny wzór) - bardzo prosimy o kontakt mailowy pod adresem biuro@srebromania.com.pl

Kwestię zwrotów regulują dokładnie przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz regulamin sklepu internetowego. Prosimy o dokładne zapoznanie z informacjami zamieszczonymi w dziale Gwarancja - Zwroty - Reklamacje: http://www.srebromania.pl/gwarancja-zwroty-reklamacje 

  • Czy towar wysyłany jest w opakowaniu jubilerskim? 

Wyroby o wartości pow. 30zł wysyłane są w opakowaniu jubilerskim. Rodzaj opakowania dobierany jest przez nas w zależności od asortymentu i wartości towaru. Jeśli kupują Pańswo kilka drobnych przedmiotów, a każdy ma być zapakowany w osobne pudełko - konieczne będzie zakupienie przez Państwa opakowań. W naszym sklepie jest taka możliwość. W razie wątpliwości - prosimy o kontakt mailowy. 

  • Chcę zakupić wyrób srebrny w prezencie. Czy możecie wysłać go bez paragonu i z dodatkowym karnetem z życzeniami?

Oczywiście jest taka możliwość. Na metkach nie ma wówczas cen, faktura wysyłana jest elektronicznie na wskazany adres mailowy. Do przesyłki dołączany jest elegancki karnet z życzeniami. W tej sprawie prosimy o kontakt mailowy.